، محمد نجیب اداک عصر چهارشنبه ( 30 آبان ماه) در سی و هفتمین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد، هنر اتاق سنندج که در محل سالن کنفرانس مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفهای استان کردستان، برگزار شد، اظهار کرد: در دهه 60 تعدادی از پزشکان و نیروی انسانی کشورمان از هند، هلند و پاکستان تامین میشد.
وی با اشاره به کمبود تامین نیروی انسانی در دهه 60، تصریح کرد: در این دهه به ناچار برای تامین نیروی انسانی در حد بالایی از کشورهای همسایه علم اقتصاد وادرات و صادرات داشتیم.
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان کردستان، بیان کرد: در حال حاضر استان کردستان به دنبال احساس نیاز و احساس مسئولیت جامعه و فرزندان این استان به اندازه قابل توجهی در حوزه پزشکی از تامین نیروی انسانی، تکنولوژی، بیمارستان و دانشگاه رشد مطلوبی پیدا کردهایم.
اداک با بیان اینکه امروز از لحاظ پزشکی حرفی برای گفتن داریم، افزود: قدرت پزشکان و متخصصین موجب شده که در صورت نیاز بیماران کشورهای همسایه را بپذیریم اما با این شرایط تنها یک آژانس گردشگری سلامت دارای مجوز در کردستان وجود دارد.
وی با اشاره به ضرورت این موارد و کافی نبودن آن در استان، گفت: استان کردستان در بخش داخلی دارای پزشک مجرب، هتل، آژانس گردشگری و راهنمایی گردشگری در حوزه سلامت است اما در خارج از کشور ضعیف است.
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان کردستان، عنوان کرد: شرایط برای کار کردن حرفه ای و رسمی ناهموار بوده و بخش خصوصی در این جریان نمیتواند موفق باشد.
اداک با بیان اینکه هیچ تشکلی در حوزه گردشگری سلامت در کردستان نداریم، خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت رو به رشدترین حوزههای صنعت گردشگری در دنیا بوده و باید در استان تاسیس شود.
وی یاد آور شد: در برنامههای توسعه، دولت موظف بوده در بخش قابل توجه از نیازهای بهداشتی و درمانی کشور را از طریق صدور کالا، خدمات پزشکی و گردشگری سلامت فراهم کند.
گردشگری سلامت رو به رشدترین بخش صنعت گردشگری در جهان است
مدیرعامل رسانه مدیکال استان کردستان هم در این جلسه، گفت: گردشگری سلامت رو به رشدترین بخش صنعت گردشگری در جهان بوده و به صورت یکی از صنایع جذاب در زمینههای اقتصادی، اشتغالزایی، معرفی فرهنگها و حتی ایجاد منابع سیاسی و تقویت سرمایه اجتماعی جهانی و منطقهای برای کشورها تبدیل شده است.
، کاوه خداکرمی با بیان اینکه از نیمه دوم قرن بیستم، عوامل متعددی سبب رشد صنعت گردشگری شدهاند، اظهار کرد: افزایش سلامت و جهانی شدن آن و ایجاد روشهای جدید درمانی سبب پیدایش مفهومی تحت عنوان گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم شده است.
وی تصریح کرد: گردشگری سلامت رو به رشدترین بخشصنعت گردشگری در جهان بوده و به صورت یکی از صنایع جذاب در زمینههای اقتصادی، اشتغالزایی، معرفی فرهنگها و حتی ایجاد منابع سیاسی و تقویت سرمایه اجتماعی جهانی و منطقهای برای کشورها تبدیل شده است.
مدیر عامل رسانه مدیکال استان کردستان، بیان کرد: با اتکا به تجربهی سالیان متمادی، استراتژی ایران مدیکال بر پایه شناخت کامل رفتار مخاطبان عراقی و پوشش حداکثری جامعه مخاطب قرار گرفته است.
خداکرمی عنوان کرد: چاپ و نشر آگهینامه معرفی مراکز درمانی، کلینیکها و متخصصین ایرانی به زبانهای کردی و عربی و توزیع هدفمند و رایگان آن در اقلیم کردستان و عراق، تولید محتوایی تبلیغاتی، استقرار کانتر ایران مدیکال در مرزهای کشور و ارائه خدمات و مشاوره به گردشگران سلامت از فاز نخست بوده است.
وی افزود: توسعه زیر ساختهای درمانی و گردشگری، معرفی تبلیغ توانمندیهای پزشکی با ابزارها و دانش نوین تبلیغات و بازرگانی از برنامه های فراگیر در ایران مدیکال است.
مدیرعامل رسانه مدیکال استان کردستان، خاطرنشان کرد: اگر این دو پایه اصلی متناسب و هماهنگ رشد و توسعه یابد، بیگمان اهداف برنامهای، محقق میشود اما رشد و توجه نامتوازن موجب آسیب شده و مشکل آفرین خواهد بود.
خداکرمی یادآور شد: رسانه ایران مدیکال ابزار کلیدی صنعت گردشگری سلامت است که امکان معرفی و شناخت ظرفیت های درمانی کشور را برای جامعه مخاطب که در فاز کشور عراق بوده را فراهم می کند، در واقع معرفی و شناخت مقدمه انتخاب و شروع سفر است.
انتهای پیام
ثبت نظر