به گزارش ایسنا، بخشنامه دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مدیران استانها در عین حال که یادآور شده است بخشی از فعالیتهای ادارات کل تابعه استانی، برگزاری رویدادها اعم از نمایشگاهها، جشنوارهها و همایشهای گردشگری با محوریت و سیاستگذاری این دفتر است، بر استفاده از ظرفیت رویدادها برای ایجاد موج سفر و توسعه گردشگری استان تاکید کرده و در نتیجه لازم دانسته مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانها با هوشمندی و با حضور موثر در بین مردم و با درک صحیح از شرایط و گرفتاریهای مردم شریف ضمن مشورت با مقامات استانی در خصوص اینگونه فعالیتها، دقت بیشتری به عمل آورند و اثرات اقتصادی و اجتماعی رویدادها بویژه در افکار عمومی و به نفع مردم را همواره مدنظر قرار دهند.
دربخش دیگر این بخشنامه آمده است: در شرایطی که در برخی استانها مسائلی نظیر سیل، آبگرفتگی، معضلات پس از لزله و یا سایر مشکلات و تنگناهای اجتماعی و اقتصادی محسوس دارند، از برگزاری رویدادهای گردشگری که ممکن است موجب دلخوری مردم شود، خودداری کنید.
همچنین توصیه شده است: همه فعالیتهای اجتماعی ما باید همسو و با خواست و مطالبات مردم و با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط اجتماعی باشد و یا اینکه در ایجاد موج سفر به استان و توسعه گردشگری که منفعت اقتصادی برای مردم ایجاد میکند موثر باشد. بنابراین چنانچه برخی از رویدادها این اثرگذاری را را ندارند ضرورتی به برگزاری آن نیست.
انتهای پیام
ثبت نظر