Fa En پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 20 و 13 دقیقه

گرانی کاغذ یک مجله را به فضای مجازی فرستاد

گرانی کاغذ یک مجله را به فضای مجازی فرستاد

دوماهنامه ادبی «چامه» به با مدیر مسئولی محمد صادق رحمانیان به دلایل گرانی کاغذ از این پس در فضای مجازی منتشر می‌شود.

شنبه 15 تیر 1398 ساعت 15:56

، به گفته‌ رحمانیان مجله چامه که در حال حاضر توزیع روی دکه ندارد، از شماره‌ سوم و چهارم و تا اطلاع ثانوی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

صادق رحمانیان در بخشی از مقدمه‌ی این مجله ادبی با اشاره به وضعیت نامساعد مطبوعات ایران یادآور شده است: «برخی از روزنامه‌ها با کم کردن تعداد صفحات خود به حیات خود ادامه دادند و برخی مطبوعات دیگر نیز با انتشار نامنظم، چراغ کلمات را روشن نگاه داشتند. بر این اساس بنا را از همان اول بر چاپ تعداد معدود و محدود کاغذی گذاشتیم تا به دردسرهای چاپ و توزیع آن دچار نشویم. برای همین چامه را در فضای مجازی منتشر کردیم.»

به تازگی شماره ششم مجله ادبی چامه در سه بخش با عنوان‌های شعر، داستان و گپ منتشر شده است. این شماره شامل آثار و گفتاری از محمدرضا شفیعی کدکنی، صادق رحمانی، اسکندر صالحی، موسی بیدج، غادة السمان، عبدالحسین فرزاد، محمود درویش، محمدرضا ترکی، میرجلال‌الدین کزازی، حسن ذوالفقاری، کامبیز درم بخش، نصرالله پورجوادی و… است.

شماره ششم این مجله ادبی شامل گپ و گفت، گفت و گو با استاد دانشگاه، نقد شعر، برشی از رمان، تجربه در شعر نقد و نظر، یادداشت ادبی، داستان کوتاه و … است.

به گفته‌ صادق رحمانیان مجله «چامه» به دو زبان فارسی و عربی منتشر می‌شود و برای ترویج زبان فارسی از داستان‌ها و شعرای دیگر در کنار زبان فارسی استقبال می‌کند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 239

ثبت نظر

ارسال