Fa En پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 20 و 22 دقیقه

کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم

کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم

مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تامین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم.

سه شنبه 13 آذر 1397 ساعت 19:10

، به نقل از ستاد اطلاع رسانی ششمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک ایران(ایران مد ۹۷)، گلنار نصراللهی با بیان اینکه تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی در اولویت و دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، اعلام کرد: با آغاز تحریم ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از کمبود مواد اولیه پوشاک جلسه‌ای را در وزارتخانه برگزار کرد و تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی را در دستور کار خود قرار داد.

او افزود: در تامین مواد اولیه صنعت پوشاک و نساجی در صورت داشتن ظرفیت‌های موجود در کشور مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی در حال تامین است و در صورت کمبود جدی،  مقداری نیز با اولویت از طریق واردات با تخصیص ارز مبادلاتی تامین خواهد شد.

مشاور وزیر صنعت، معدن، تجارت بیان کرد: در حال حاضر به منظور تامین مواد اولیه صنعت پوشاک کشور رونق خوبی ایجاد شده است و کارخانجات نیز برای تامین مواد اولیه با اولویت و ظرفیت خوبی در تکاپو و تلاش هستند.

نصراللهی بیان کرد: طبق آمارهای موجود، صادرات الیاف طبیعی و مصنوعی نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش داشته است. این امر نشان می‌دهد که واحدهای تولید کننده نخ و پارچه کشور با ظرفیت بیشتری کار می‌کنند و اگر در بازار داخلی دچارکمبودی  باشیم وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز، کمبودها را جبران خواهد کرد.

او با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تامین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پوشاک ایران (ایران مد ۹۷ ) از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه هر روز از ساعت ۹تا ۱۷ دایر است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 387

ثبت نظر

ارسال