Fa En جمعه 27 مهر 1403 ساعت 21 و 50 دقیقه

پیشکسوتان در بدرقه پیکر سلیم نیساری

پیشکسوتان در بدرقه پیکر سلیم نیساری

پیکر سلیم نیساری با حضور چهره‌های پیشکسوت ادبی به خانه ابدی بدرقه شد.

یکشنبه 30 دی 1397 ساعت 11:19

، جمعی از چهره‌های زبان و ادبیات فارسی و علاقه‌مندان سلیم نیساری برای بدرقه پیکر این چهره پیشکسوت ادبی و حافظ‌پژوه امروز (یکشنبه، ۳۰ دی‌ماه) در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی گرد هم آمدند و پیکر او را برای خاک‌سپاری در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا بدرقه کردند.

غلامعلی حداد عادل (رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی (مدیر موسسه اطلاعات)، اشرف بروجردی (رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی)، حسن بلخاری (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی)، محمدرضا شفیعی کدکنی، جمعی از اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی از جمله احمد سمیعی گیلانی، حسین معصومی همدانی، اسماعیل سعادت، علی رواقی، ژاله آموزگار، علی‌اشرف صادقی، مهدی محقق، حسن ذوالفقاری، محمد دبیرمقدم، محمدرضا نصیری، محمود عابدی، محمدسرور مولایی و... از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر سلیم نیساری بودند.

این مراسم با سخنرانی غلامعلی حداد عادل، احمد سمیعی گیلانی و سیروس نیساری (پسر سلیم نیساری) همراه بود و در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی بر پیکر سلیم نیساری نماز خواند.

سلیم نیساری که متولد سال ۱۲۹۹ در تبریز بود ٢٢ دی‌ماه در پاریس درگذشت. از آثار این چهره ادبی می‌توان به تدریس زبان فارسی در دبستان یا آموزش هنرهای زبان، دستور خط فارسی، غزل‌های حافظ، دیوان حافظ با مینیاتورهایی از استاد فرشچیان، دفتر دیگرسانی‌ها در غزل‌های حافظ، کلیات روش تدریس، تمبرهای ایران، دستور خط فارسی، پژوهشی درباره‌ پیوستگی خط فارسی با زبان فارسی، برگزیده‌ای از غزل‌های حافظ، برگزیده‌ای از غزل‌های سعدی، مقدمه‌ای بر تدوین غزل‌های حافظ و ... اشاره کرد.

این گزارش در حال به‌روزرسانی است.

تعداد بازدید : 358

ثبت نظر

ارسال