مدیر گروه مطالعات میانرشتهای سی و دومین جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان درباره اهداف و فعالیتهای این گروه توضیحاتی را بیان کرد.
زینب امینی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: از تشکیل گروه مطالعات میانرشتهای در جشنواره فیلم کودک و نوجوان سه سال میگذرد و این گروه هر سال با برطرف کردن ایرادات موجود، میکوشد تا کار خود را به بهترین شکل پیش ببرد.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل گروه مطالعات میانرشتهای این است که افرادی که تحصیلات تکمیلی رشتههای مرتبط با سینما مثل روانشناسی کودک، فلسفه تعلیم و تربیت، موسیقی، گرافیک، جامعهشناسی و ... را دارند بتوانند از منظر رشته خود، فیلمهای راهیافته به جشنواره را ارزیابی و نقد کنند.
مدیر گروه مطالعات میانرشتهای جشنواره فیلم کودک خاطرنشان کرد: امسال 22 نفر در این گروه فعالیت داشتند و فیلمهای بخش ملی جشنواره را پیش از اکران در جشنواره تماشا و بررسی کردند.
امینی تصریح کرد: به این دلیل که ردهبندیای برای فیلمهای راهیافته به جشنواره از سوی سازندگان در نظر گرفته نشده بود، امسال بحث تعیین ردهبندی سنی نیز بر عهده گروه مطالعات میانرشتهای قرار گرفت و برای مثال گروه روانشناسان تعیین میکرد که تماشای کدام فیلم برای کودکان اوتیسم مناسب نیست.
وی افزود: تنوع رشتهها و تخصص گرایی برای افرادی که در گروه مطالعات میانرشتهای فعالیت دارند مدنظر قرار دادهشده و این گروه علاوه بر حضور در جلساتی با عوامل فیلمها و ارزیابان اقتصادی، نقد و تحلیلهایی را نیز مرتبط با فیلمهای راهیافته تولید کرده و در سایت رسمی جشنواره منتشر میکند.
امینی تأکید کرد که نقدهای گروه مطالعات میانرشتهای توسط داوران جشنواره خوانده میشود و بر رأی آنها اثر میگذارد.
وی ابراز امیدواری کرد بعد از سه سال بررسی فیلمهای راهیافته به جشنواره فیلم کودک و نوجوان میتوان گفت که ایدهها خلاقانهتر شده اما در تکنیک و ساخت پیشرفت چندانی حاصل نشده است. بااینهمه در مجموع امید زیادی برای بهتر شدن سینمای کودک و نوجوان وجود دارد.
انتهای پیام
ثبت نظر