Fa En پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 19 و 52 دقیقه

نشر کتابی جدید در زمینه فنی – مهندسی در دانشگاه شریف

نشر کتابی جدید در زمینه فنی – مهندسی در دانشگاه شریف

موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف کتاب جدیدی در زمینه فنی – مهندسی منتشر کرد.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 13:6

، موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف کتاب جدیدی با عنوان « مواد مغناطیسی: اصول و کاربردها » را با تالیف "نیکلا ای. اسپالدین" و ترجمه دکتر سیدحمیدرضا مداح حسینی (عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف)، دکتر الهام باقرزاده و دکتر سمیه سوری منتشر کرد.

مواد مغناطیسی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره انسان است. اگرچه اغلب پژوهشگران نظری حوزه مغناطیس، فیزیکدانان هستند و کتاب‌هایی که تاکنون در این زمینه منتشر شده‌اند، با رویکردی فیزیکی به بحث درباره انواع مواد مغناطیسی می‌پردازند، ولی ضرورت وجود منابعی با دیدگاه‌های بین‌رشته‌ای احساس می‌شود. نویسنده این کتاب، پروفسور نیکلا اسپالدین پژوهشگر برجسته نظری در حوزه مواد در دانشگاه ETH زوریخ است. تسلط وی به مباحث مطرح‌شده به همراه سادگی و شیوایی در سبک نگارش، این کتاب را از سایر منابع موجود متمایز ساخته است.

این کتاب دیدگاه‌های نوینی از مبانی پدیده‌ها و انواع جدید مواد مغناطیسی، ابزارها و کاربردها را در بر می‌گیرد. وجود تمرین‌ها و فهرست دقیق منابع و مراجع، کتاب مواد مغناطیسی را منبع مناسبی برای تدریس در یک نیم‌سال تحصیلی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف علوم و مهندسی کرده است. همچنین این کتاب را می‌توان به عنوان راهنمای خودآموز برای پژوهشگران ناآشنا با این زمینه به کار گرفت. این کتاب در ۲۸۴ صفحه و در قطع وزیری به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 470

ثبت نظر

ارسال