ساعت 24- براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از پر مخاطب ترین برنامههای سیما در مرداد ۹۸، عصر جدید شبکه سه با ۶۲.۴ درصد پربیننده ترین برنامه تلویزیون شد.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از پر مخاطب ترین برنامههای سیما در مرداد ۹۸، عصر جدید شبکه سه با ۶۲.۴ درصد پربیننده ترین برنامه تلویزیون شد و شبکه نسیم نیز با ۵ برنامه از میان ده برنامه پرمخاطب در صدر شبکههای سیما قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز تحقیقات صداوسیما در نظر سنجی مرداد امسال با اعلام میزان برنامههای پربیننده هر شبکه، آمار بینندههای تلویزیون را در دومین ماه تابستان ۸۰.۳ درصد اعلام و ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما را معرفی کرد. به این ترتیب، عصر جدید از شبکه سه، منتخب دورهمی و کودک شو از شبکه نسیم، مستند حیات وحش از شبکه مستند، سمت خدا از شبکه سه، به خانه برمیگردیم از شبکه پنج، وقتشه از شبکه نسیم، دستپخت از شبکه یک، ویتامین خ از شبکه نسیم و خانه ما از شبکه نسیم، ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما هستند.
در این نظر سنجی با جامعه آماری افراد ۱۲سال و بالاتر در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صدا وسیما ۸۰.۳ درصد پاسخ گویان بیننده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده اند. این آمار شامل همه برنامههای سیما در قالب های فیلم و سریال، مسابقه، سخنرانی، گفتوگو، برنامههای ورزشی و اخبار بوده است.
بر اساس این نظر سنجی ۷۰.۶ درصد پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامههای در حال پخش سیما بوده اند که بر اساس آن زنان با آمار ۷۳درصد، بیش از مردان «۶۷.۹درصد» به تماشای تلویزیون نشسته اند.
در شبکه یک سیما از ده برنامه بررسی شده میزان بیننده برنامه «دستپخت» با ۱۸.۴درصد بیش از برنامههای این شبکه بوده است و ۸۳.۲ درصد بینندگان دستپخت در حد زیاد از این برنامه رضایت داشتهاند.
برنامههای سیمای خانواده با ۱۳.۳ درصد، پایش با ۱۲.۱درصد و صبح بخیر ایران با ۱۱.۸ درصد در رتبههای بعدی این فهرست از نظر میزان بیننده بوده اند.
در شبکه دو نیز که شبکه ای با رویکرد خانواده است برنامه «مسابقه محله» بیشتر از ۹ برنامه دیگر این شبکه بیننده داشته است. این مسابقه با ۱۱.۸درصد رتبه اول و برنامههای هزار راه نرفته با ۹.۳ درصد، زنده باد زندگی با ۸.۷ درصد و ورزش از نگاه دو با ۶.۴ درصد نظر بینندگان این شبکه را جلب کرده است.
از ۹ برنامه شبکه سه برنامه عصر جدید با ۶۲.۴درصد بیشترین بیننده را به خود اختصاص داده است و میزان رضایت از برنامه عصر جدید نیز در این بازه یکماهه ۸۸.۶درصد و در حد زیاد بوده است.
برنامههای سمت خدا با ۲۳.۳درصد، طبیب با ۷.۱درصد و سلام صبح به خیر با ۶.۷درصد در رتبههای بعدی این نظر سنجی در شبکه سه بوده اند.
در شبکه ۴ سیما از میان ۴برنامه مورد بررسی، برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» با ۲.۱درصد پربیننده تر از برنامههای «زاویه» با ۱.۸درصد، شب های هنر با ۱.۶درصد و قصه شب با ۱.۵درصد بوده است.
در شبکه پنج سیما نیز از ۹برنامه بررسی شده برنامه «به خانه بر میگردیم» با ۲۲.۳ درصد در صدر جدول علاقمندی بینندههای این شبکه قرار داشته است و برنامههای درشهر و شب فیروزه ای هرکدام با ۸.۹درصد و مستند پنج با ۷.۱ درصد رتبههای دوم تا چهارم را کسب کرده اند.
از بین ۶ برنامه بررسی شده شبکه مستند برنامه «حیات وحش» با ۳۰.۴درصد بیشترین بیننده را داشته و برنامه «همسفر» با ۸.۲درصد، تاریخ شفاهی با ۵.۵درصد و ۳۶۰درجه با ۴.۷درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
شبکه نسیم در میان ۷ برنامه بررسی شده بالاترین میزان مخاطب را در برنامه دورهمیبا ۴۹درصد بیننده داشته و برنامههای «کودک شو» با ۳۹.۴ درصد، «وقتشه» با ۱۸.۷درصد و ویتامین خ با ۱۶ درصد بیننده در رتبههای بعدی هستند.
در این نظر سنجی از میان ۴ برنامه بررسی شده شبکه سلامت، برنامه ضربان با ۱۳.۷درصد پربیننده تر از دیگر برنامهها بوده است و برنامههای «مادر، کودک، تندرستی» با ۸.۸درصد، «دهکده تندرستی» با ۷.۳درصد و «حال خوب » با ۴.۹ درصد در مراتب بعدی علاقمندان این شبکه قرار دارند.
از ۶ برنامه بررسی شده شبکه قرآن سیما برنامه «یاد خدا» با ۹.۶درصد بیننده مقبول تر از برنامههای، تلاوت های درخواستی» با ۸.۱درصد، «مسابقه اسرا » با ۵.۷درصد و «طرح ملی بشارت» با ۴.۹درصد بوده است.
ویدئو چک در میان ۴ برنامه بررسی شده شبکه ورزش سیما با ۱۳.۹درصد بیننده اول شده و برنامههای لذت فوتبال با ۱۲.۵درصد، «از شنبه» با ۵.۵درصد و «ورزش صبحگاهی» با ۵.۴درصد بیننده در رتبههای بعدی هستند.
در شبکه آموزش در میان ۶ برنامه بررسی شده برنامه «دکترسلام» با ۱۳.۸ درصد بیننده در صدر علاقمندی مخاطبان این شبکه قرار گرفته است و برنامه ای «قندپهلو» با ۹.۳، «صبحی دیگر با ۷درصد و «من می تونم » با ۲.۱درصد پس از آن قرار گرفته اند.
از ۷برنامه بررسی شده در شبکه افق نیز برنامه «مستند مسابقه فرمانده» با ۹.۸درصد اولین انتخاب بینندهها بوده است و برنامههای «جهان آرا» با ۵درصد، «عصرانه» با ۳.۴درصد و «دیده شو » با ۱.۷ درصد انتخابهای بعدی آنها بوده اند.
ایرنا
ثبت نظر