Fa En پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 5 و 42 دقیقه

رونمایی از ۱۱ محصول فنی صداوسیما

رونمایی از ۱۱ محصول فنی صداوسیما

معاون توسعه و فناوری رسانه، صداو سیما با بیان اینکه نگرانی خاصی از تحریم‌ها نداریم و در صنعت رسانه تلاش زیادی شده است که وابسته به شرکت‌های داخلی باشیم، در عین حال از رونمایی ۱۱ محصول ممتاز و خلاقانه رسانه دراجلاس فناوری رسانه که ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود، خبر داد.

سه شنبه 22 آبان 1397 ساعت 21:54

به نقل از روابط‌عمومی صدا و سیما، معاون توسعه و فناوری رسانه در نشستی خبری ضمن تشریح برنامه های اجلاس فناوری رسانه که ۲۸ آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می شود، از رونمایی ۱۱ محصول ممتاز و خلاقانه رسانه در این اجلاس خبر داد.

معاون توسعه و فناوری رسانه در نشست خبری پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، از رونمایی ۱۱ محصول ممتاز و خلاقانه در اختتامیه این اجلاس سراسری خبر داد و گفت: بیش از ۱۶۰ محصول نوآورانه به پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه ارائه شد که از بین آن‌ها ۴۷ محصول برگزیده شدند و در نهایت در اختتامیه این اجلاس و با حضور دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی، ۱۱ محصول ممتاز یا خلاقانه معرفی می شوند.

رضا علیدادی با بیان اینکه پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با شعار «توانمندی ایرانی، رسانه جهانی» از ۲۸ تا ۳۰ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور میهمانان و استادان برتر داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در ۱۴ اجلاس سراسری گذشته افتاد و پیشرفت‌هایی که در حوزه صنعت رسانه برای رسانه ملی داشتیم، مایه افتخار است و با همین پشتوانه، در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، مسیری را که در برای اجلاس قبل داشتیم، شروع کردیم و با تجربه بیش‌تر و تعمیق تفکرات راهبردی، به فعالیت خود در اجلاس پانزدهم ادامه خواهیم داد.

معاون توسعه و فناوری رسانه با تأکید بر اینکه امسال اجلاس پانزدهم فناوری رسانه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان، برگزار می‌شود تصریح کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی و توجه جدی به این موضوع، به پشتوانه برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه و موفقیت‌های بین‌المللی آن توانستیم برای نخستین بار، کرسی کمیسیون فنی اتحادیه رادیو- تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU را به دست بیاوریم و یکی از مقالات ارائه شده در این اجلاس، به عنوان مقاله برتر ABU ۲۰۱۸ انتخاب شد.

علیدادی گفت: در جریان برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه، بازدیدکنندگانی از ABU داشتیم و امسال هم در اجلاس پانزدهم حضور خواهند داشت.

معاون توسعه و فناوری رسانه با بیان اینکه نگرانی خاصی از تحریم‌ها نداریم و در صنعت رسانه تلاش زیادی شده است که وابسته به شرکت‌های داخلی باشیم، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۱ که تحریم‌های سنگینی علیه کشور اعمال شد، تمام فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال، در کشور طراحی شده و این فرستنده‌ها در دو هزار و ۵۰۰ نقطه از هفت هزار نقطه کشور نصب شده‌اند.

او افزود: با تلاش مهندسان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین تجهیزات فرستنده و گیرنده دیجیتال را تولید می‌کنیم.

علیدادی خاطرنشان کرد: امسال و برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته در کنفرانس و نمایشگاه IBC آمستردام هلند که محل تجمع صاحبان صنایع رسانه و برودکستردهای برتر دنیاست حضور پیدا کردیم و دو طرح و محصول ملی ایرانی در این نمایشگاه ارائه و با اقبال بازدیدگنندگان مواجه شد.

او افزود: در گذشته محصولات شرکت‌های آلمانی، فرانسوی و آمریکایی به کشور ارسال می‌شدند اما امروز با افتخار، شرکت‌های ایرانی به رقیب جدی شرکت‌های خارجی در کشورهای همسایه برای نصب زیرساخت‌های برودکست تبدیل شده‌اند که دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شوند. شرکت‌های ایرانی در مناقصات بین‌المللی در برابر رقبای آمریکایی و آلمانی پیروز شدند و در حوزه زیرساختی تلاش می‌کنیم این مسیر پرافتخار را ادامه دهیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه به محورهای برگزاری پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه اشاره کرد و گفت: امسال در نشست‌های تخصصی سه نفر از استادان برتر و مطرح برودکست دنیا حضور پیدا می‌کنند. همچنین میهمانانی از کشورهای هلند، فرانسه، انگلستان، فنلاند، هند و مالزی در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه حضور خواهند یافت و مطالب مهمی درباره مسائل روز دنیا ارائه خواهند کرد.

علیدادی خاطرنشان کرد: نشست‌های علمی- تخصصی، سیمنارها، ارائه مقالات علمی و فناوری، طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت رسانه و کمیسیون‌های بررسی مدیریت زیرساختی در سازمان صداوسیما شامل معاونت‌ها و مراکز صداوسیما از دیگر بخش‌های پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه است.

معاون توسعه و فناوری رسانه با بیان اینکه ۳۲ نشست تخصصی و ۷۴ سخنرانی مهم در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه ارائه خواهند شد، افزود: ما معتقدیم که باید تعمیق بین صنعت و رسانه اتفاق بیفتد و بر اساس اصل ارتباط سه‌گانه میان صنعت، دانشگاه و حاکمیت و با هماهنگی‌های صورت گرفته، از صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های تهران، شریف، خواجه نصیر و آزاد اسلامی در این اجلاس شرکت خواهند کرد و این ارتباط به خوبی برقرار شده است و پیشرفت‌های کشور نتیجه این سیاست کلان است و این الگو برای تغییر صنایع نیز کارگشاست.

علیدادی گفت: از میان ۱۱۶ مقاله ارائه شده به پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه و ارزیابی‌ آن‌ها، ۳۰ مقاله برتر انتخاب شده‌اند که چکیده و متون این مقالات برگزیده با هماهنگی مؤسسه سیویلیکا در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او افزود: رسانه ملی، ابررسانه‌ای است که با مدیریت صحیح، مسیر خودش را به درستی طی می‌کند و در کمیسیون‌های ارزیابی مراکز و معاونت‌ها در حوزه فنی، سیاست‌های کلان و یکپارچه برای نگهداری این زیرساخت‌ها بررسی می‌شوند.

علیدادی با تأکید بر اینکه نمایشگاه صنعت رسانه، نقطه بارز اجلاس پانزدهم فناوری رسانه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما از مرحله کپی‌سازی عبور کردیم و به ابداع محصولات جدید و فناورانه رسیده‌ایم و محصولاتی که با وضعیت بومی کشور تطابق دارد، طراحی و تولید کرده‌ایم که با نیازهای جهانی نیز تطابق دارند.

معاون توسعه و فناوری رسانه از حضور ۴۰ شرکت استارت‌آپی جدید برای ارائه محصولاتشان در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه خبر داد و گفت: شرکت‌های استارت‌آپی، ایده‌های جدیدشان را در حاشیه برگزاری اجلاس ارائه خواهند کرد.

علیدادی در ادامه به بررسی اجمالی پیشرفت‌های رسانه در کشور در ۴۰ سال گذشته پرداخت و گفت: در سال ۵۷ و با وابستگی کامل به کشورها و شرکت‌های خارجی، تنها یک و نیم شبکه تلویزیونی داشتیم که شبکه یک، پوشش کمتر از ۴۰ درصدی در سراسر کشور داشت و شبکه دو نیز تنها در شهر تهران پخش می‌شد و شبکه‌های رادیویی نیز پوشش کمتر از ۶۰ درصدی در کشور داشتند، اما امروز ۶۷ شبکه تلویزیونی، ۹۰ شبکه رادیویی به صورت ۲۴ ساعته در حال پخش هستند.

او افزود: در نسل جدید تلویزیون دیجیتال به پوشش ۹۵ درصدی در سراسر کشور رسیده‌ایم که در آینده نزدیک این پوشش ۱۰۰ درصد خواهد شد. جاده‌های تهران- گیلان، گلستان زیر پوشش موج اف‌.ام قرار گرفتند و امسال نیز پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه‌های رادیویی مسیر تهران- مشهد نیز محقق خواهد شد.

علیدادی تأکید کرد: در آینده نزدیک و بنا بر نظر دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی، سه شبکه تلویزیونی HD خواهند شد.

معاون توسعه و فناوری رسانه در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه صداوسیما برای اجرای طرح های تحقیقاتی خبر داد و گفت: اساساً دانشگاه صداوسیما وظیفه تربیت نیروهای فنی رسانه ملی را بر عهده دارد و کمک می‌کند که مسیر رشد برای این افراد، میسر شود. همچنین بسیاری از استادان دانشکده فنی و مهندسی رسانه دانشگاه صداوسیما در کمیته‌های علمی پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه حضور دارند.

در ادامه این نشست خبری، محمد فهمی حشیانی، قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه نیز به حضور مؤثر یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در نمایشگاه IBC آمستردام هلند اشاره کرد و گفت: این شرکت با ارائه دو محصول جدید به عنوان رقیب جدی شرکت‌های خارجی در آمستردام هلند حضور داشت و  شرکت‌کنندگان از این دو محصول استقبال خوبی کردند.

او افزود: این شرکت پس از گذشت پنج سال توانسته است به عنوان عرضه‌کننده محصولات حرفه‌ای و صنعتی در بخش فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی در محافل بین‌المللی حضور جدی داشته باشد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 216

ثبت نظر

ارسال