معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «امروز، انحصار اطلاعات قدرت تولید نمیکند»، گفت: باید به جای هوادارسازی دنبال شریکسازی در اداره جامعه باشیم.
و به نقل از سایت رسمی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی، محمد خدادی، در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استانهای کشور، اظهار کرد: تبلیغات در دنیای امروز مانند مُسکن است و در موارد خاص باید انجام شود؛ لذا درمان باید به صورت ارائه اطلاعات باشد و این اطلاعات باید قابل سنجش و مقایسه باشد.
او با تاکید با بیان اینکه «امروز، انحصار اطلاعات قدرت تولید نمیکند»، افزود: خامفروشی اطلاعات هم مفید نیست و اطلاعات برای مخاطبان باید عینی، ساده و باورپذیر باشد.
خدادی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال استقلال و منافع حداکثری برای مردم ایران است؛ در حالی که غرب به دنبال کشورهای پیرو و وابسته میشود تا منافع خودش را تأمین کند و این تعارض بین جمهوری اسلامی و غرب است. چنانچه کشورهای وابسته غرب هم فقط تأمین منافع غرب را باید انجام دهند نه منافع مردم خودشان.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه افزود: وضعیت بسیاری از کشورهای وابسته در منطقه که توان دفاع از خود را ندارند و باید برای هر موضوع کوچکی از غرب کسب اجازه کنند، مهر تأییدی است بر این وابستگی.
او با بیان اینکه «مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سختترین شرایط کشور و در مراکز تصمیمگیری طی چهل سال گذشته حضور داشتهاند و با اقتدار و شجاعت و تدبیر برای مدیریت عبور از شرایط تحمیلی و سخت جاری کشور تلاش میکنند»، اظهار کرد: اداره کشور به دست افرادی در سه قوه و ارگانهای نظامی و امنیتی و نظامی است که بحرانهای مختلف را در طول چهل سال گذشته با فراز و نشیبهای بسیار سخت تجربه کردهاند و اکنون نیز با اقتدار در حال عبور از این شرایط سخت تحمیل شده توسط آمریکا و هم پیمانانش هستیم که به حضور و هوشمندی مردم نیاز داریم.
خدادی با اشاره به تفاوت رسانه امروز با گذشته اظهار کرد: ما برای زندگی و زنده بودن نیاز به ارتباط داریم و ارتباط در دنیای امروز بر مبنای تبادل اطلاعات صورت میگیرد و اگر اطلاعات دوطرفه نباشد به درک متقابل منجر نمیشود و برای طرفین این ارتباط سودمند نخواهد بود.
او با بیان اینکه «امروز داشتن اطلاعات مفید، باعث پیشرفت جوامع شده است»، گفت: قدرت امروز، داشتن اطلاعات است و هرکس اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری خواهد داشت.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال بر ضرورت دانش پردازش اطلاعات تاکید کرد و گفت: در گذشته انحصار اطلاعات میتوانست قدرت ایجاد کند، اما در دنیای جدید این طور نیست و اگر آن جامعهای که اطلاعات دارد نتواند آن را پردازش کند، کارآرایی نخواهد داشت و قدرتی برایش به وجود نخواهد آورد و امروز انحصار اطلاعات هیچ قدرتی ایجاد نخواهد کرد؛ لذا قدرت در جمعآوری، پردازش و نتیجهگیری از اطلاعات است.
خدادی با اشاره به اینکه یکی از اصول رسانه امروز شناسایی مخاطب جامعه امروز است تا بر اساس آن مهندسی مخاطب صورت گیرد، اظهار کرد: باید شناسایی مخاطب صورت گیرد و بر اساس آن محتوی تولید شود نه برعکس.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: تبلیغات در دنیای امروز مانند مُسکن است و در موارد خاص باید انجام شود؛ لذا برای درمان باید اطلاعات تولید کنیم و این اطلاعات باید قابل سنجش و مقایسه باشد و خامفروشی اطلاعات به درد نمیخورد به طوری که اطلاعات باید عینی، ساده و باور پذیر باشد.
خدادی با اشاره به کاربرد رسانه در آموزش و پرورش، گفت: باید بپذیریم میلیاردها شریک در حوزه رسانه داریم و باید آنها را قبول کنیم و ارتباطاتی دوسویه با مخاطبان خود داشته باشیم؛ لذا از گزارش کار بپرهیزید و در تعاملی دو طرفه با مردم به آنها اطلاعاتی بدهید که برای آنها مفید باشد به طوری که تبادل اطلاعات دو سویه انجام گیرد.
انهتهای پیام
برچسب ها
ثبت نظر