Fa En پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 4 و 55 دقیقه

به تئاتر مسجدی بیشتر توجه کنید

به تئاتر مسجدی بیشتر توجه کنید

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور پس از تماشای تئاتر «آزادراه» کانون حضرت رقیه(س) یزد، گفت: استقبال کم‌نظیر مردم از تئاتر هنری و مسجدی آزادراه نماد قدرت آموزشی کانون‌های مساجد و پیامی جدی برای مسوولان هنری کشوری است.

شنبه 26 آبان 1397 ساعت 6:0

، «سعید سعادتی» در جریان سفر به استان با حضور در لوکیشن اجرای تئاتر عاشورایی «آزادراه» کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س) یزد، اظهار کرد: استقبال کم‌نظیر مردم از تئاتر هنری و مسجدی پیامی برای مسوولان هنری کشوری است.

وی افزود: این تئاتر مسجدی به نوعی توانسته تئاتر حرفه‌ای را با تئاتر صحنه‌ای ترکیب کند؛ به گونه‌ای که هر مخاطبی خود را در صحنه حس می‌کند و به صورت میدانی است.

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: این استقبال پرشور مردمی و برگزاری چند سانس در یک شب می‌تواند پیامی برای مسوولان هنری کشور باشد که بیشتر توجه به تئاتر مسجدی و مذهبی  داشته باشند.

سعادتی تصریح کرد: این تئاتر به گونه‌ای راه را به افرادی که گذشته را انکار می‌کنند نشان می‌دهد و به نوعی پیوند بین عاشورا و اکنون است.

این مسوول ادامه داد: استفاده از بازیگران مختلف در این تئاتر می‌تواند از ویژگی‌های دیگر باشد به نحوی که استفاده از خردسال و بانوان می‌تواند ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کند و هر گروه سنی را نیز به درون خود بکشاند.

سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: این تئاتر نشان داد که می‌توان با کمترین امکانات کارهای فاخر و ارزشمند هنری و مسجدی تولید کرد و مخاطبان را به خود جذب کرد.

سعادتی اظهار کرد: ویژگی دیگر این تئاتر در هم آمیختن مخاطبان مختلف بود به گونه‌ای که می‌توان از آن به عنوان مخاطبان رنگین کمان نام برد که قشرهای مختلف را به سمت خود کشانده است.

وی در پایان گفت: ما از فعالیت‌های کانون حضرت رقیه (س) و دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد تشکر می‌کنیم و همچنین معتقدیم که با حمایت‌های نهادهای مختلف مانند شورای شهر می‌توان این کارها را به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی کرد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 234

ثبت نظر

ارسال