نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در مکاتبهای نسبت به تبلیغات پرتکرار تجاری در شبکههای مختلف اعتراض کرد.
در این مکاتبه آمده است: «شبکههای مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار بهگونهای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل میشود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بیاطلاع است».
حسامالدین آشنا در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره و بیان کرده است: «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها میتواند به ترویج فرهنگ مصرفگرایی منجر شود.»
آشنا در پایان درخواست کرده است ضمن تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت سازمان در قبال کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک توسط کارشناسان شورا در مکاتبهای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند.
در این مکاتبه آمده است: «شبکههای مختلف سیما به صورت مکرر در حال تبلیغ برندهای تجاری مشخصی از انواع قابلمه، دوش حمام، کفش و… هستند. حجم تبلیغات و میزان تکرار بهگونهای است که خرید آن به مخاطب رسانه ملی تحمیل میشود. این در حالی است که احتمالا سازمان صداوسیما نسبت به کیفیت و کارآمدی محصولات تبلیغ شده نیز بیاطلاع است».
حسامالدین آشنا در این مکاتبه به ابعاد و تاثیرات فرهنگی تبلیغات تجاری اشاره و بیان کرده است: «از منظر محتوایی نیز حجم انبوه تبلیغات کالاها میتواند به ترویج فرهنگ مصرفگرایی منجر شود.»
آشنا در پایان درخواست کرده است ضمن تهیه گزارشی از منطق اقتصادی، مسئولیت سازمان در قبال کیفیت محصولات تبلیغ شده و اثرات فرهنگی تبلیغ خرید مستقیم کالا از طریق ارسال پیامک توسط کارشناسان شورا در مکاتبهای از سازمان صداوسیما خواسته شود تا اطلاعات مکفی از این نوع تبلیغات را برای شورای نظارت، ارسال کند.
ثبت نظر