یک استاد حوزه علمیه گفت: همه ما در این زمان یک وظیفه عمومی داریم و آن انتظار فرج است، و این موضوعی است که نقشی سازنده در وجود هر انسان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آغاز امامت حضرت بقیة الله(عج) عنوان کرد: باید بعد از سپری شدن ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و شهادت امام حسن عسکری(ع)، مبحث ولایت حضرت حجت بن الحسن(عج) را آنگونه که شایسته و بایسته است در جامعه مطرح کرد.
وی افزود: خداوند در آیه 105 سوره انبیاء می فرماید "وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ" یعنی ما بحث حجت باقیه خود و وجود و ظهور امام زمان(عج) و اصلاح عالم بشری توسط ایشان را در همه کتابهای آسمانی از جمله در زبور، متذکر شدیم.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بر اساس یکی دیگر ازآیات قرآن که میفرماید " لَهُ أَسْلَمَ" یعنی تسلیم میشوند در برابر وجود مبارک امام زمان(عج) همه کسانی که در اقصی نقاط عالم انسانی زندگی میکنند، و ایشان در آن قیامی که خواهند داشت، عالم را پر از عدل و داد میکنند.
وی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)، ولایت حضرت حجت (عج) آغاز میشود، ایشان در روایتی فرمودند " و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم " یعنی در زمان غیبت من، به فقها و مراجع مراجعه کنید و احکام، شریعت و معارف دینی را بگیرید.
نقش سازنده انتظار فرج
حجت الاسلام فرخ فال در اربطه با انتظار فرج گفت: یک وظیفه عمومی همه ما در این زمان داریم و آن انتظار فرج است، این یک موضوعی است که نقش سازنده در وجود هر انسانی دارد و منحصر به شیعه و اسلام نیست، حتی مکاتب و ادیان دیگر هم انتظار یک روز تکامل یافته را دارند.
وی خاطرنشان کرد: پیروان مکتب مسیحیت هم منتظر آمدن حضرت عیسی مسیح (ع) هستند، مکاتب دیگر هم معتقدند باید منتظر روزی باشند که روز عدل و ستیز با ظلم و جور است، بنابراین انتظار برای ما سازنده است و در صورتی میتوانیم بگوییم منتظر امام زمان (عج) هستیم که به نصایح و کلام ایشان توجه و عمل کنیم.
اتحاد تا ظهور حجت
وی در ادامه افزود: امروز باید در مقابل کفر و الحاد و زیر پرچم ولایت و امامت ایستاد و در مقابل دشمن مقاومت کرد و منتظر روزی باشیم که ان شاءالله آخرین حجت خداوند ظهور کند و به لطف حق تعالی با این انتظار فرج میتوانیم افرادی باشیم که در مقابل همه سختیها مقاوم است و در تمام جریانات با سلامت و دیانت از انقلاب، اسلام و امام خود دفاع کنیم.
این استاد حوزه علمیه در رابطه با کسانی که معتقدند در زندگی نیازی به وجود امام ندارند و نیازهای معنوی خود را میتوانند از طریق ارتباط با خداوند رفع کنند، عنوان کرد: ارتباط مستقیم با حق تعالی کار هر کسی نیست و شخصی میتواند این کار را انجام بدهد که در تمام ابعاد شخصیتی خود پاک و طاهر باشد، در واقع سنخیت لازمه این بحث است.
وی اظهار کرد: حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع)، حضرت ابراهیم (ع)، حضرت یونس (ع) و خاتم آنها پیامبر اسلام (ص) موفق شدند در این عالم با خداوند ارتباط برقرار کنند، پیامبر اکرم(ص) با تمام چله نشینیها و ریاضتهایی که تحمل کردند و وجودشان تماما طهارت و پاکی بود، باز هم وقتی آیه ای بر ایشان نازل میشد، حضرت اختیار از دست میدادند.
حجت الاسلام فرخ فال در ادامه گفت: به عنوان مثال یک کودک 10 ساله بیتجربه نمیتواند از نظر علمی با یک پروفسور و دانشمند ارتباط برقرار کند، بلکه کسی میتواند این کار را انجام بدهد که از نظر علمی دارای جایگاه باشد، چرا که سنخیت لازم است.
وی خاطرنشان کرد: سنخیت لازمه تمام ارتباطات عالم هستی است، ارتباط با حق تعالی کار انبیاء (ص) و ائمه معصومین (ع) است، ما نمیتوانیم این کار را به صورت مستقیم انجام بدهیم.
همه چیز در اختیار ما نیست
این استاد حوزه علمیه افزود: یک انسان معمولی که ادعا میکند نیازی به پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) ندارد از کجای قرآن میتواند دستورات دینی خود را پیدا کند؟ کجای قرآن آمده که نماز صبح دو رکعت است؟ کجا در خصوص شکیات و احکام صحبت شده است؟ همه چیز در اختیار ما نیست.
وی تصریح کرد: خداوند در آیه 7 سوره آل عمران می فرماید" وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ"، ما علم دین، احکام، شرایع و فرهنگ را دراختیار امام معصوم (ع) گذاشته ایم؛ کسی نمیتواند دسترسی پیدا کند، بنابراین اگر کسی ارتباط معنویاش را با امام معصوم (ع) و نائبین آنها برقرار نکند، در واقع کمیتش لنگ است و معارف دینش را نتوانسته بگیرد، در نتیجه بر شیطان پناه میبرد و راه شیطان هم جز ضلالت و گمراهی نیست.
انتهای پیام
ثبت نظر