واکنش ها به برنامه های قماربازانه صداوسیما درحالی ادامه دارد که ادعاهای تازه ای درباره پشت پرده این برنامه ها منتشر شده است.
یکی از مهمترین این برنامه ها، برنامه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار بود. کسی که در پشت پرده اجرای برنامه جنجالی اش، چهره هایی خاص حضور داشتند که پس از بالا گرفتن انتقادات، رای به کنار گذاشتن این اسپانسرها از برنامه داده شد.
حالا نادرفتوره چی فعال رسانه ای که در توئیتر برنامه های مختلفی را به اجرا گذاشته، جزئیاتی را از اسپانسر برنامه منتظر کرده و براساس خبری که کانال باشگاه روزنامه نگاران منتشر کرده، مدعی شده است:
«آیا کسی میتواند توضیح دهد که سجاد خواجه علیجانی، که در سال ۸۹ با پدرش در نارمک یک مغازه تجهیزات کامپیوتری و نصب ویندوز داشته، چگونه در کمتر از ده سال به ثروتی رسید که سرمایهگذار مسابقه «برندهباش» و جشنواره فیلم فجر و سه فیلم سینمایی شود؟
کاش محسن مالجو (نفر اول از راست) که برادر آقای محمد مالجو، نظریه پرداز بزرگ «اقتصاد سیاسی» و داماد سابق خلخالی است، بتواند به ما در فهم راز موفقیت آقا سجاد کمک کند! این آقا سجاد لابد به سینما خیلی علاقه داشته که علاوه بر اسپانسری جشنواره فجر، سرمایهگذار فیلم رحمان ۱۴۰۰، ما همه با هم هستیم(کمال تبریزی) و ... شده.
جشنواره فجر اصلا چرا باید اسپانسر داشته باشد؟ یعنی جمهوری اسلامی،برای برگزاری جشنوارهای که آن را «ویترین فرهنگی»ش در عرصه بینالمللی میداند بودجه ندارد و باید سجاد دار و ندار مغازه نصب ویندوزشان را بیاورد وسط؟ دستهجمعی باید از او خواهش کنیم «سمینار موفقیت» بگذارد. بیل گیتس خالق ویندوز هم نتوانسته ظرف ده سال، به اندازه این نصاب ویندوز پول دربیاورد.»
از کنایه های فتوره چی که بگذریم، باید این سوال را مطرح کنیم که چگونه برخی چهره ها ناگهان به مقام اسپانسری برنامه های خبرساز می رسند و چطور یک شبه ره صدساله را برای خلق ثروت طی می کنند؟
ثبت نظر