Fa En پنجشنبه 29 شهریور 1403 ساعت 4 و 58 دقیقه

"عروسی درخت" رونمایی شد

امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به همت کتابخانه علامه امینی از تازه‌ترین اثر "حمید هنرجو" نویسنده و پژوهشگر ملایری تحت عنوان"عروسی درخت" رونمایی شد.

جمعه 25 آبان 1397 ساعت 0:56

، در این آئین غلامرضا بکتاش از شعرای برجسته ملایری در سخنانی از "حمید هنرجو" به عنوان اعتباری در ادبیات کشور نام برد و افزود: مضمون سازی و به کاربردن تعابیری زیبا و بدیع با ادبیاتی پیشرو از ویژگی های شعر هنرجو است.

وی افزود: همزیستی هنرجو با مردم و بیان دردها و دغدغه‌های اجتماعی از ویژگی هایی است که از هنرجو چهره‌ای شاخص به کشور عرضه کرده چرا که سخن و حرف و کلام هنرجو از جنس بی‌دردی و تفنن نیست.

وی با بیان اینکه هنرجو علاوه بر حوزه ادبیات، روزنامه نگاری حرفه‌ای را هم تجربه کرده است، افزود: حمید هنرجو حداقل یک دهه به صورت جدی صدای جامعه در مطبوعات و رسانه‌ها بوده است.

در ادامه، حمید هنرجو نویسنده کتاب و پژوهشگر فرهنگی در سخنانی از هفته کتاب به عنوان بهار فرهنگ مکتوب یاد کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان متولی اندیشه و مطالعه،هر سال می‌تواند جریان‌سازی‌های تازه‌ای در بزرگداشت کتاب و اهالی قلم داشته باشد. هرچقدر حاکمیت‌ها در جوامع برفرهنگ و توسعه فکری همت گمارند، به موازات این تلاش‌ها، میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی از فرهنگ به عنوان ساحتی عظیم و خلاقیت باور یاد و اظهار کرد: جامعه باید به اهل قلم و کوششگران صحنه فرهنگ اعتماد کند چرا که هیچگاه این اهالی خلاف مصالح کشور و اعتقادات و منافع مردم حرکت نکرده و نخواهند کرد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 214

ثبت نظر

ارسال