معاون گردشگری در دیدار با سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، بهرهمندی حداکثری از فرصت لغو روادید با کشور چین و به تبع این اقدام، پاسخ به کنجکاوی ایجادشده میان گردشگران چینی برای معرفی تصویر واقعی از کشورمان را مهمترین گام در توسعه روابط گردشگری میان دو کشور اعلام کرد.
به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری در دیدار با رمضان پرواز ـ سرکنسول جدید ایران در شانگهای چین ـ با بیان اینکه انتخاب کشور چین به عنوان یکی از اولویتهای بازار گردشگری جمهوری اسلامی ایران در جذب حداکثری گردشگران خارجی و نیز همکاری نزدیک حوزه گردشگری با نمایندگیهای وزارت امور خارجه در کشورهای هدف نقش موثری در تقویت تعاملات گردشگری دو کشور خواهد داشت، گفت: لازم است از هیجان و کنجکاویای که به واسطه لغو روادید در اذهان گردشگران چینی ایجاد شده است، به نحو موثری در تصویرسازی واقعی از جامعه پویا و پرنشاط ایران امروزی و جذب سهم شایسته از این بازار مهم گردشگری بینالمللی استفاده شود.
او با بیان اینکه فراهم کردن زمینه ارتباط بخش خصوصی دو کشور نیز تاثیر بسزایی در دستیابی به منافع اقتصادی بازار گردشگری چین دارد، یادآور شد: بر اساس تحقیقات بازار صورتگرفته برپایی تورهای آشناسازی در راستای تقویت شناخت مورد نیاز در دستور کار قرار دارد که به عنوان نمونه با همکاری بخش خصوصی قرار است سهشنبه (۱۲ شهریورماه) میزبان یک تور آشناسازی ۱۵ نفره از فعالان گردشگری هنگکنگ و جنوب چین در ایران باشیم.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه به دنبال لغو روادید صورتگرفته متولیان گردشگری چین در حال کنجکاوی و شناخت هر چه بیشتر از ایران هستند و این فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیتهای گردشگری ایران به شمار میآید، گفت: سعی بر آن شده است تا در قالب حضور در سه نمایشگاه بینالمللی چین در پنج ماه گذشته، ارائه بستههای تبلیغاتی شامل پوستر و محتوای دیجیتالی به زبان چینی، تعریف تورهای آشناسازی، حضور جدی در شبکههای اجتماعی پرطرفدار این کشور و غیره از تحرک صورتگرفته به نفع گردشگری کشور استفاده شود.
تیموری همچنین به یکی دیگر از برنامههای معرفی ایران در چین اشاره کرد و افزود: آنچه امروز نیاز ما در این بخش به شمار میآید، ارائه محتوای جذاب درباره جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری ایران در رسانههای حقیقی و مجازی این کشور است که میتواند با ابتکارات همکاران وزارت امور خارجه در نمایندگیهای مختلف به ویژه شانگهای و با استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی موثر نظیر wechat، تاثیرات شگرفی داشته باشد.
به گفته او، حوزه ماموریت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای با بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت و درآمد سالانه بالا، اهمیت بسیاری در توسعه روابط گردشگری و اهداف بازاریابی ایران در چین دارد.
معاون گردشگری اظهار کرد: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۸، به ازای ورود هر گردشگر به منطقه جنوب آسیا ۱۴۹۰ دلار درآمد برای کشور میزبان حاصل میشود، لذا چنانچه این رقم را در مقایسه با هزینه استخراج هر بشکه نفت خام در نظر بگیریم اهتمام ملی برای بهرهمندی از بسترهای مساعد برای جذب بیش از پیش گردشگران و رونق بازارهای هدف ضرورتی دوچندان پیدا میکند.
رمضان پرواز ـ سرکنسول جدید ایران در شانگهای چین ـ نیز با برشمردن اهمیت و جایگاه شهر شانگهای در اقتصاد و ارتباطات کشور چین، تاکید کرد که با اولویت قرار دادن موضوع گردشگری و اهمیت لغو روادید این کشور در رأس برنامههای خود به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین در راستای تقویت تعاملات حوزه گردشگری دو کشور اهتمام جدی خواهد داشت.
ایران از ۲۵ مردادماه مقررات لغو یکطرفه روادید را برای اتباع چین با تصمیم دولت به اجرا گذاشته است.
انتهای پیام
ثبت نظر