، خوان لئوناردو سانتیلیا روخاس، آهنگساز و نوازندهی اهل اکوادور، برای دومین بار به ایران سفر کرده تا باز هم در تهران به اجرای برنامه بپردازد. روخاس در ابتدای سال ۱۳۹۷ به تهران آمد و کنسرتهایی را به صحنه برد.
او هم اکنون در تهران به سر میبرد و طی دو شب گذشته (شانزدهم و هفدهم اسفند) هم در مرکز همایشهای برج میلاد تهران کنسرتهایش را در میان استقبال علاقهمندان به موسیقی برگزار کرد.
کنسرت شب گذشته (هفدهم اسفند ۱۳۹۷) لئو روخاس در حالی برگزار شد که گروه به صحنه آمد و قطعهای کوتاه نواخت. پسر خورشید با شمایل سرخپوستیاش به صحنه آمد. لباسهای بومیِ سرخپوستانِ امریکای جنوبی، گرما و هیجان او در سخن گفتن و صمیمیتش؛ از همان ابتدا تماشاگران را با او همراه کرد.
«سلام تهران»؛ این نخستین جملهای بود که روخاس بر زبان آورد و وقتی نواختن را آغاز کرد، روایتگر ملودیهایی ساده شد که بسیار جذاب بودند. تصاویری برای همراهی هر قطعه از طریق مانیتورهای صحنه در نظر گرفته شده بود.
محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید، خاک و آب از جمله موضوعهایی هستند که لئو روخاس، آثارش را با الهام گرفتن از آنها میسازد. در قطعههایی که ریتم تندتر میشد، گروه حرکت هم به صحنه میآمد تا موسیقیِ روخاس را همراهی کند. انسجام و هماهنگی گروه حرکات فُرم به سبک سرخپوستی و موسیقی روخاس صحنههای جالبی را در سالن باعث شد.
لئو در بین هر قطعه با حاضران در سالن سخن میگفت. پیش از اجرای یکی از قطعهها به زبان انگلیسی و با استفاده از زبان بدن از تماشاگران خواست تا گوشیهای تلفن همراهشان را بیرون بیاورند و چراع قوهها را روشن و سالن را ستاره باران کنند. لئو در اینجا یکی از مشهورترین قطعههایش با نام «چوپان تنها» را نواخت. قطعهای که ملودیاش به گوش بسیاری از ایرانیان آشناست.
«پسر خورشید» نوازنده پنفلوت است اما در اجرای شب گذشتهاش از انواع سازهای بادی استفاده کرد. بیشتر این سازهای متعلق به بومیان اکوادور است.
لئو روخاس در اجرای شب گذشته، قطعهای را به مناسبت روز زن، به زنان و مادران تقدیم کرد.
کنسرت لئو روخاس برای روز بیستم اسفند ۱۳۹۷ نیز تمدید شده است.
انتهای پیام
ثبت نظر