معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه ستادهای شاهد و ایثارگر برطرف کردن ناکامیهای دانشجویان شاهد و ایثارگر نیست بلکه ما باید دستاوردهای این دانشجویان را مرحله به مرحله پیش چشمشان آوریم.
، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن کاویانیراد در مراسم گردهمایی سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: حتما برای شهدا، پدران و همه آنهایی که در اعتلای این نظام سهمی دارند و سهمی گذاشتند امروز مهمترین سوال این است که من به عنوان پدر بدانم فرزندم در مورد من چگونه فکر میکند، عملکرد من را در تحلیل و نگرش فرزندم چگونه بروز میکند.
وی در ادامه افزود: قاعده نوجوانی و جوانی فرزندان اعتراض، بحران، چالش، انتقاد، بدبینی و بی اعتمادی به دستاوردها و نگرش والدین است. پدران ایثارگر نیز بسیار علاقهمند هستند که ببینند بازخورد کارشان در اندیشه فرزندانشان چگونه است و اگر شهید شده است و در این عالم نیست حتما این دغدغه را دارد که در مواجه با عملکرد او چگونه برخورد میشود و در این مراسم دیدم که دانشجو ایثارگر این را دریافته است که اهانت و کوچک شمردن دستاورد پدر، اهانت به خودش است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای ما این موضوع دارای اهمیت است که اولین چیزی که فرزند ایثارگر حس میکند، هویت مشترک است و اگراین اتفاق بیافتد یک اتفاق مبارک و ارزشمندی است.
کاویانیراد خاطر نشان کرد: ما امروز در برابر تفکراتی که بعضی از دانشجویان ما را اذیت می کند و یا بعضی از کلمات و سخنان آنات را آزار میدهد یا باید واکنش و یا پاسخ دهیم و این انتخاب با ماست.
وی اضافه کرد: غالب ما به دلایل نا معلومی علاقهمند هستیم که در اولین مواجه با چنین اموری واکنش نشان دهیم اما وقتی واکنش کارآمد نیست نه من را راحت و نه دیگری را ساکت میکند بلکه باید بدانیم که ما به شدت نیازمند پاسخ هستیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: پاسخ ما چند جزء را باید داشته باشد، جزء اول این است که از تحصیل و کار خود هیجان مثبت را تجربه کنیم پس به دنبال این باشیم اگر میتوانیم به هر بهانهای از دوران تحصیل به هر شکلی با یک هیجان مثبت عبور کنیم و خود باید فکر کنید که چگونه میتوانید دوران تحصیل را با هیجان مثبت سپری کنید، دوم مجذوبیت است من چگونه میتوانم بر روی تحصیلاتم تمرکز بیشتری داشته باشم. غرق شدن در دانشجویی در واقع مهمترین کار برای این است که فرد به راحتی این دوران را طی کند و با موفقیت به پایان برساند.
کاویانی اظهار کرد: رکن سوم بهزیستی برای دانشجو این است که علاوه بر هیجان مثبت و مجذوبیت، معنویت را هم تجربه کنیم که حداقل معنویت در واقع هدفمندی است اما کافی نیست انسان برای زندگی کردن نیاز به دستاورد و موفقیت هم دارد، وظیفه ستادهای شاهد و ایثارگر در این نیست که ناکامیهای دانشجویان ایثارگر را رفع کند البته اگر بتواند وظیفه اوست. اما غیر از مسئله مواجه با ناکامیهای متعددی که در سراسر زندگی هر فرد متفاوت است ما نیازمندیم دستاوردهای دانشجو را مرحله به مرحله پیش چشمش بیاوریم و این یک قدم موفق بوده است.
وی بیان کرد: جزء پنجم روابط مثبت است اینکه باید یاد بگیریم چگونه به جای روابط اجتنابی در برابر دیگران ارتباط موثر را هم تمرین کنیم که حتما انسانهای فرهیخته انجام میدهند و نباید منتظر بود که برای احساس و ادراک و اثبات منزلت که خدا عنایت کرده بنیاد و یا ستادی وارد شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اگر ادراک درستی در منزلت و ایثارگر وجود نداشته باشد 500 بنیاد هم جمع شود نمیتواند به او احساس و منزلت را به زور تزریق کند. امروز را نگاه نکنید که ممکن است مجموعه ایثارگران و خدمتگذاران به این انقلاب دوران هزینهدهی را بپردازند، ما دورانی را طی میکنیم که برای استقلال و باقی بودن ارزشهای انقلاب من و شما باید هزینه را پرداخت کنیم اما آیندگان از من و شما قطعا به افتخار یاد خواهند کرد و دستاوردهای موفقیت و عزتی که شما تولید میکنید برای آیندگان یک تجربه گران قیمت و اساسی خواهد بود.
کاویانیراد عنوان کرد: امیدوارم که بر توان، ایمان، هویت، منزلت، عزت، کرامت، دانش و انگیزه شما که مهمترین و ارزشمندترین ذخیرههای این نظام بیافزاید و به کرم خودش به مرحلهای کار را پیش ببرد که برای آنچه که امروز با مرارت تحمل میکنید و بار سنگینی که بر عهده دارید شیرینی را به شما بچشاند و زیباترین موفقیتها را به شما عطا کند.
امالبنین صفری، مشاور واحد تحصیلی اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر در ادامه مراسم گفت: واحد مشاوره دانشجویان شاهد و ایثارگر از سال 88 کار خود را آغاز کرده و خوشحالم که افتخار حضور در این مجموعه را دارم. در واحد مشاوره سه نوع مشاوره خانواده، بالینی و تحصیلی را داریم.
وی افزود: در مشاوره تحصیلی دانشجویان از همان ابتدای تحصیل مراجعه میکنند و خوشبختانه در چند ترم با معدلهای خوب و حتی معدل الف کسب میکنند، اما گاهی اوقات تاسف میخورم که عدهای از دانشجویان برای مشاوره دیر مراجعه میکنند و در ادامه تحصیل خود با مشکل مواجه میشوند اما اگر به موقع مراجعه کنند بسیار در تحصیل و معدلشان تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام
ثبت نظر