Fa En شنبه 26 آبان 1403 ساعت 1 و 15 دقیقه

ثبت نزدیک به ۸ هزار درخواست در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

ثبت نزدیک به ۸ هزار درخواست در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

از ابتدای راه‌اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا پایان سال ۹۷، ٧ هزار و ٩١٩ درخواست، از سوی شهروندان به ثبت رسیده که از این میان به ٧هزار و ١١٤ درخواست پاسخ داده شده است. به طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی ٨٥ درصد اعلام شده است.

دوشنبه 19 فروردین 1398 ساعت 0:11

و به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در سال ۹۷، ٨٠٢ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که حدود نیمی از این شکایت پاسخ داده شده است.

به طور کلی تاکنون ٥٨٥ دستگاه به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شده و ۲۰ هزار و ٩٩٨ کاربر در سال گذشته در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که بیشترین درخواست‌های ثبت‌شده به اطلاعات مربوط به شهروندان تهرانی با ٣٨٦٤ درخواست و کمترین درخواست مربوط به شهروندان خراسان شمالی با ١٤ درخواست است.

بیشترین درخواست و سوالات مردمی در سال گذشته به ترتیب مربوط به وزارت کشور (٣٣٣)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (٢٣٨)، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات (٢٢٩)، بانک مرکزی (٢١٥)، شهرداری تهران (٢٠٤)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، (٢٠٠)، وزارت امور خارجه (١٩٥)، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی (١٨٧)، سازمان برنامه و بودجه (١٧٥)، سازمان بهزیستی کشور (١٢٥) بوده است.

همچنین تعداد درخواست‌ها از قوه مجریه ٥٧٠٧ درخواست بوده که از این میان به ٥٢٧٦ درخواست از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه این قوه پاسخ داده شده است.

میزان پاسخگویی قوه مجریه نیز به درخواست‌های مردمی ٨٨ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ٣٢ روز اعلام شده است.

تعداد درخواست‌ها از قوه مقننه ٢٠٦ درخواست بوده که به ١٥٢ درخواست پاسخ داده است، میانگین زمان پاسخگویی به درخواست‌ها ۷۵ روز اعلام شده است. به طور کلی میزان پاسخگویی قوه مقننه به درخواست‌های مردمی ۵۴.۵ درصد بوده است.

تعداد درخواست‌های مردمی از قوه قضائیه (فقط روزنامه رسمی کشور در سامانه متصل شده است)، ٩٢ درخواست بوده که به ٩١درخواست در میانگین ٨ روز پاسخ داده شده است. میزان پاسخگویی تنها دستگاه متصل و فعال قوه مقننه (روزنامه رسمی جمهوری اسلامی) با توجه به اینکه ٥ شکایت نیز از آن در سامانه ثبت شده ٩٦ درصد است.

همچنین در میان استانداری‌ها، استانداری هرمزگان با ١٧٠ و استانداری لرستان با ١١ درخواست به ترتیب بیشترین و کمترین درخواست‌ها را داشته‌اند. سه استانداری مرکزی، لرستان و سمنان نیز به تمامی درخواست‌های شهروندان پاسخ داده‌اند.

در میان ٢٩ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست‌ها مربوط به شهرداری تهران با ٢٠٤ درخواست و میانگین پاسخگویی ٩ روز بوده است. شهرداری یزد تنها شهرداری است که ١٠ زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است و استان گیلان بیشترین شهرداری‌های فعال را در سامانه دارد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 234

ثبت نظر

ارسال