مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از حضور موثر خبری ایسنا در پایگاههای خبری و مطبوعات خبر داد.
، علی متقیان امروز در گردهمایی رؤسای واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در همدان با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۳۳۸ هزار و ۸۰۰ خبر روی خروجی ایسنا قرار گرفته است، گفت: مطبوعات سراسری در سال گذشته همچون سالهای قبل، ایسنا را به عنوان مرجع اول استفاده از اخبار خبرگزاریها قرار دادند و خبرگزاری دانشجویان ایران با ۲۳ درصد، رتبه اول بازنشر خبر از خبرگزارهای اصلی کشور را دارد.
وی با بیان اینکه ایسنا علاوه بر اخبار فارسی، ۲۲۷۳ خبر انگلیسی و ۲۳۰۱ خبر فرانسه و بیش از ۳۳۰۰ خبر عربی منتشر کرده است، اظهار کرد: بر اساس آمار معتبر «گوگل آنالیتیک» ایسنا طی سال گذشته بیش از ۴۹۶ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۷۰۹ بازدید داشته است و بر اساس سایت الکسا، ایسنا رتبه دومین خبرگزاری داخلی را دارد.
متقیان با بیان اینکه ایسنا همچنان مرجع مورد اعتماد رسانهای در کشور محسوب میشود، به بهرهمندی مطبوعات از اخبار ایسنا در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ایسنا در بین خبرگزاریها، مرجع اول بازنشر اخبار مقام معظم رهبری و اخبار رئیس جمهوری در مطبوعات است.
وی ادامه داد: در بررسیهای پژوهشی صورت گرفته در سال گذشته، ایسنا با ۵۷ درصد رتبه اول بازنشر خبرهای مقام معظم رهبری را در بین سایر خبرگزاریها دارد.
مدیرعامل ایسنا درباره بازتاب اخبار رئیس جمهور در سال ۹۷، اضافه کرد: ایسنا با ۵۶ درصد، رتبه اول بازنشر اخبار رئیس جمهوری در بین خبرگزاریها را داشته است.
وی با اشاره نفوذ خبری این خبرگزاری در «تیتر یک» مطبوعات کشور نیز گفت: ایسنا در سال گذشته با ۳۸ درصد، رتبه اول حضور با درج منبع در «تیتر یک» روزنامههای کشور را در بین سایر خبرگزاریها به خود اختصاص داده است.
متقیان در ادامه با سپاس از توجه پایگاههای خبری و دیگر رسانهها به انعکاس اخبار ایسنا اعلام کرد: دادهکاوی ۱۰۰ سایت پربیننده، نشان میدهد که ایرنا و ایسنا با ۲۰ درصد، رتبه اول بازنشر خبری را در کشور دارند.
وی از حضور مؤثر ایسنا در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها سخن گفت و یادآور شد: ایسنا روزانه ۲۰ پست و استوری در اینستاگرام و روزانه ۶۰ توییت در توئیتر منتشر میکند. همچنین ایسنا هماکنون بیش از ۱۰۴ هزار عضو واقعی در تلگرام خود دارد و تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خبرگزاری هم ۲۱۴ هزار نفر هستند. همچنین ایسنا ۱۰۵ هزار دنبال کننده در توئیتر دارد. این در حالیست که ایسنا از ترفندهای غیراخلاقی یا به اصطلاح «فیک» برای بالا نشان دادن اعضایش استفاده نمیکند و این رقم با احتساب اشتراکگذاری، لایک، بازدید و کامنتهای دریافتی، چند صد برابر میشود همچنین در بین خبرگزاریهای داخلی، تنها حساب کاربری اینستاگرام ایسنا تأیید شده و دارای «تیک آبی» است.
گردهمایی رؤسای سازمانها، واحدها، پژوهشگاهها، پژوهشکدهها، مؤسسات آموزش عالی و علمی- کاربردی و مراکز جهاددانشگاهی به مدت دو روز - ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه - در همدان برقرار است.
انتهای پیام
ثبت نظر