مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران (هاتف) از کاهش ۱۱ درصدی مراجعات حضوری و افزایش ۱۶۶ درصدی ارتباطات اینترنتی و الکترونیک ایثارگران با بنیاد خبر داد.
، بهروز بزرگی با تشریح عملکرد ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران (هاتف) در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ از کاهش مراجعات حضوری و افزایش ارتباطات غیرحضوری جامعه هدف نسبت به ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ خبر داد. هرچند در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ شاهد افزایش ۱/۷ درصدی ارتباط ایثارگران با بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور بودیم اما با توجه به فراهم شدن زیرساختهای ارتباط غیرحضوری و با سوق ایثارگران به سمت درخواستهای غیرحضوری میزان مراجعات حضوری در نیمه نخست سال ۱۱ درصد کاهش، میزان ارتباطات تلفنی ایثارگران با سازمان ۴۳ درصد و ارتباط اینترنتی این عزیزان ۱۶۶ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: میزان ارتباط تلفنی ایثارگران با تلفن ۱۶۱۶ سازمان روند صعودی داشته بهطوریکه پیشبینی میشود میزان ارتباطات تلفنی ۲۰ درصد کل ارتباطات را طی ماههای آینده در برگیرد.اداره کل ارتباطات و مراجعات بنیاد (هاتف) با توجه به ابلاغیه ریاست محترم جمهوری در خصوص پاسخگویی به ایثارگران در میز خدمت و عدم ارجاع ایشان به طبقات ساختمان از ابتدای تیرماه ۱۳۹۷ با ایجاد سازوکارهای جدید و استقرار کارشناسان حوزههای تخصصی در میز خدمت، میزان ارجاع ایثارگران به طبقات داخلی ستاد مرکز که گاهی موجب سردرگمی این عزیزان و افزایش مدتزمان رسیدگی به درخواستهایشان میشد را ۲۳ درصد کاهش داده و در حال حاضر پاسخگویی ۷۰ درصد مراجعین توسط میز خدمت انجام میشود.
بزرگی در خصوص مراجعه ایثارگران استانها به ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در راستای صرفهجویی در وقت و هزینه جامعه ایثارگری و رسیدگی سریعتر به درخواستهای آنان، این اداره کل در تلاش است با اطلاعرسانی لازم و راهنمایی این عزیزان جهت اخذ خدمات مورد نیاز در استان و شهرستان محل پرونده و همچنین واگذاری بخشی از خدمات به دفاتر پیشخوان دولت، میزان مراجعه این عزیزان به ستاد مرکز را کاهش دهد و با اعمال این سیاستها، در نیمه نخست سال مراجعات ایثارگران از استانها به ستاد مرکز ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
مدیرکل ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران (هاتف) در پایان ابراز امیدواری کرد اداره کل ارتباطات و مراجعات بنیاد (هاتف) با تعامل سایر حوزهها بتواند بهمنظور رسیدن به اهداف تعیین شده در استقرار میز خدمت الکترونیکی تا پایان دیماه، نسبت به الکترونیکی کردن فرایندهایی که امکان ارائه به صورت الکترونیکی را دارند، اقدام کند.
انتهای پیام
ثبت نظر